aa-kuku! czyli jak żyć zdrowo i pysznie!

niedziela, 3 stycznia 2016

Kurczak w płatkach owsianych

Nawet najzwyklejsze kotlety, można przyrządzić na zdrowy i zupełnie nowy sposób! Lekka panierka z płatków owsianych nadaje orzechowy posmak i jest dużo bardziej wartościowa niż tradycyjna z bułki tartej. Obalam również stereotyp, przedstawiający kotlety smażone w duuuużej ilości tłuszczu! Otóż nie - możemy je usmażyć na naprawdę niewielkiej ilości tłuszczu - są równie pyszne, a nawet śmiem twierdzić, że pyszniejsze! ;)

Kurczak w płatkach owsianych




Porządny kawał mięcha w postaci soczystego kotlecika uwielbia chyba każdy z nas! Jednak mój organizm nieznosi tego ciężkostrawnego przysmaku, dlatego postanowiłam pójść na kompromis, który zadowoli wszystkich. Moja zdrowa wersja kotletów jest naprawdę lekka, łatwiej przyswajalna niż typowa i przepyszna! :) A wcale nie wymaga wiele zmian, sami zobaczcie! 

Składniki:
1 filet z kurczaka
płatki owsiane
1 jajko
2 łyżki mąki
1 łyżka mleka
przyprawy: sól himalajska, pieprz ziołowy, słodka papryka

Filet z kurczaka przekrajamy wzdłuż na pół i lekko rozbijamy otrzymane dwa kawałki mięsa. Nacieramy solą, pieprzem i słodką papryką.
Obtaczamy najpierw w mące, następnie w rozbitym jajku z dodatkiem mleka, soli i pieprzu, a na koniec w płatkach owsianych. Warto utworzyć dość grubą warstwę płatków owsianych - kotlety będą jeszcze bardziej smakowite!

Kotlety smażymy na niewielkiej ilości tłuszczu - ja użyłam jedynie odrobiny, którą przesmarowałam patelnię, aby kotlety nie przywierały do niej.

Smacznego!!
aakuku

1 komentarz :